SZOLGÁLTATÁSOK RÓLUNK ELÉRHETŐSÉG HASZNOS KEDVENCEK email home
panoramakep
autószerelés autóvillamosság klímaszerviz gumiszerviz

Klímaszerviz

klimaszerviz1 klimaszerviz2 klimaszerviz3 klimaszerviz4 klíma klíma klíma
  • klíma feltöltés
    (igény szerint későbbi szivárgások könnyebb
    felderítése érdekében UV jelzőfesték hozzáadásával)
    ,
  • klíma javítás (szivárgás vizsgálat, csövek és tömlők
    javítása, legyártása, kompresszorok javítása, műszeres diagnosztika, elektromos rendszer javítása)
  • klíma fertőtlenítés (sűrített levegős direkt fertőtlenítés)
  • klíma szervízelés (hűtőközeg mennyiség ellenőrzése, olajpótlás, szárítószűrő csere)
  • klímarendszer átmosás, tisztítás (kompresszor meghibásodása miatt szennyeződött rendszereknél)
  • klímák beszerelése (Diavia)

A klímarendszer szervizelése:

A klímarendszerek is szervízelést igényelnek hatékony működésük és egészségünk védelme érdekében.

A klímaberendezések szivárgás vagy rendszeres szervizelés hiánya esetén veszítenek teljesítményükből. Mint minden berendezésnek az autóban, a légkondicionáló használatára és karbantartására is oda kell figyelni. A rendszer hűtőközege ugyanis nagynyomású gáz, amely nem csak a hűtésért felel, hanem ez keringeti a rendszerben levő kenőanyagot is, amely a tömítések, gumirészek kenését végzi, így marad meg a rendszer tömítettsége. Ha a gáz elillan, a berendezés hűtőhatása gyengül, majd megszűnik. Ezért évente, nyár elején ajánlott a hűtőközeg lefejtése, tisztítása, a hűtőközeg és az olajszint pótlása, nyomásdiagnosztika és 3 évente vagy 100.000 km-ként a szárítószűrő cseréje. Mindez elősegíti a kompresszor élettartamának meghosszabbítását.

Köztudott, hogy a légkondicionáló rendszer ideális élettér a baktériumok, a gombák és más mikroorganizmusok számára. A rendszer folyamatos tisztításának híján a jármű belsejébe kerülő kis élősködők akár allergén reakciókat is kiválthatnak. A hőcserélő tisztítására és a baktériumok elpusztítására a legeredményesebb megoldás a sűrített levegős direkt fertőtlenítés. Ilyenkor 6-8 bár nyomással lemossuk a hőcserélőt. A nyomás alatt alkalmazott tisztítószerek nem csak elpusztítják, hanem a nyomás hatására gyakorlatilag el is távolítják, lemossák a szennyeződést. Amennyiben egy rendszeresen karbantartott hőcserélőről beszélünk, a gyártók utasításait figyelembe véve, javasolt fél/egy évenként a tisztítása.

Az utastérszűrő (pollenszűrő) cseréje a hőcserélő minden egyes tisztítását követően ajánlott kb. 15.000-25.000 km között. Nagy mértékben függ a használat módjától.

Javaslatunk:

Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, keressen fel bennünket:

  • poshadt, dohos, kellemetlen szag
  • a klíma bekapcsolásakor rendellenes hang
  • nem kielégítő a hűtés
  • gépjármű hűtőventillátora állandóan, nagy fordulaton működik
  • klíma használatakor melegszik a hűtővíz (túlnyomás a klímarendszerben)

Klímatöltés menete:

  • amennyiben üres a rendszer nitrogén nyomáspróbával kezdjük, nincs-e szivárgás: ha megtartja a 18-20baros próbanyomást, akkor a rendszer gáztömörnek minősül
  • hűtőrendszer vákumolása (a rendszerben lévő nedvesség eltávolítása miatt szükséges)
  • hűtőközeg feltöltése számítógép vezérlésű automata géppel grammra pontosan, gyári adatbázisból
  • olajpótlás
  • UV színezőfesték az esetleges későbbi szivárgások könnyebb behatárolására
  • klímarendszer ellenőrzése működés közben
  • kondenzátor hűtőfelületének tisztítása
vonal
Lap tetejére / Kezdőlap / Elérhetőség / Képgaléria Copyright © 2012 Rácz István