

Klímaszerviz








- klíma feltöltés (igény szerint későbbi szivárgások könnyebb felderítése érdekében UV jelzőfesték hozzáadásával),
- klíma javítás (szivárgás vizsgálat, csövek és tömlők javítása, legyártása, kompresszorok javítása, műszeres diagnosztika, elektromos rendszer javítása)
- klíma fertőtlenítés (sűrített levegős direkt fertőtlenítés)
- klíma szervízelés (hűtőközeg mennyiség ellenőrzése, olajpótlás, szárítószűrő csere)
- klímarendszer átmosás, tisztítás (kompresszor meghibásodása miatt szennyeződött rendszereknél)
- klímák beszerelése (Diavia)
A klímarendszer szervizelése:
A klímarendszerek is szervízelést igényelnek hatékony működésük és egészségünk védelme érdekében.
A klímaberendezések szivárgás vagy rendszeres szervizelés hiánya esetén veszítenek teljesítményükből. Mint minden berendezésnek az autóban, a légkondicionáló használatára és karbantartására is oda kell figyelni. A rendszer hűtőközege ugyanis nagynyomású gáz, amely nem csak a hűtésért felel, hanem ez keringeti a rendszerben levő kenőanyagot is, amely a tömítések, gumirészek kenését végzi, így marad meg a rendszer tömítettsége. Ha a gáz elillan, a berendezés hűtőhatása gyengül, majd megszűnik. Ezért évente, nyár elején ajánlott a hűtőközeg lefejtése, tisztítása, a hűtőközeg és az olajszint pótlása, nyomásdiagnosztika és 3 évente vagy 100.000 km-ként a szárítószűrő cseréje. Mindez elősegíti a kompresszor élettartamának meghosszabbítását.
Köztudott, hogy a légkondicionáló rendszer ideális élettér a baktériumok, a gombák és más mikroorganizmusok számára. A rendszer folyamatos tisztításának híján a jármű belsejébe kerülő kis élősködők akár allergén reakciókat is kiválthatnak. A hőcserélő tisztítására és a baktériumok elpusztítására a legeredményesebb megoldás a sűrített levegős direkt fertőtlenítés. Ilyenkor 6-8 bár nyomással lemossuk a hőcserélőt. A nyomás alatt alkalmazott tisztítószerek nem csak elpusztítják, hanem a nyomás hatására gyakorlatilag el is távolítják, lemossák a szennyeződést. Amennyiben egy rendszeresen karbantartott hőcserélőről beszélünk, a gyártók utasításait figyelembe véve, javasolt fél/egy évenként a tisztítása.
Az utastérszűrő (pollenszűrő) cseréje a hőcserélő minden egyes tisztítását követően ajánlott kb. 15.000-25.000 km között. Nagy mértékben függ a használat módjától.
Javaslatunk:
Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, keressen fel bennünket:
- poshadt, dohos, kellemetlen szag
- a klíma bekapcsolásakor rendellenes hang
- nem kielégítő a hűtés
- gépjármű hűtőventillátora állandóan, nagy fordulaton működik
- klíma használatakor melegszik a hűtővíz (túlnyomás a klímarendszerben)
Klímatöltés menete:
- amennyiben üres a rendszer nitrogén nyomáspróbával kezdjük, nincs-e szivárgás: ha megtartja a 18-20baros próbanyomást, akkor a rendszer gáztömörnek minősül
- hűtőrendszer vákumolása (a rendszerben lévő nedvesség eltávolítása miatt szükséges)
- hűtőközeg feltöltése számítógép vezérlésű automata géppel grammra pontosan, gyári adatbázisból
- olajpótlás
- UV színezőfesték az esetleges későbbi szivárgások könnyebb behatárolására
- klímarendszer ellenőrzése működés közben
- kondenzátor hűtőfelületének tisztítása
